Botox

alt-botox-2“Botox” aslında clostridium botulinum bakterisinin toksinidir. Bu toksin kasları geçici olarak felç eder. İlk kullanım alanı şaşılık tedavisidir ama popülaritesini estetik amaçlı kullanımı ile sağlamıştır. Bu amaçla kullanımı ise her yıl %100’ün üzerinde artmaktadır.

Botoxun yüzdeki uygulama alanları

Botox tedavisi ile alın, göz kenarları ve kaş arasındaki kaslar gecici olarak felç edilir ve mimik oluşması engellenir. Böylece kırışıklar da oluşmamış olur.

Bazı hastalarda boyundaki uzunlamasına kas bantlarına da uygulanabilir.

Botoxun etki süresi

Etkisi 4-6 ay sürer. Tekrarlayan uygulamalarda bu etkinin süresi uzar. Endikasyon dışı sıklıkta uygulama yapılırsa tolerans gelişebilir.

Botox uygulaması sonrası “şaşkın ifade” nasıl engellenir

Botox uygulamasının yüzün ifadesini dondurmak değil yumuşatmak amacıyla yapılması gerekir. Doğal bir sonuç elde edilmelidir. 50 yaş üzeri hastalarda yüzün üst yarısının botoxla mimik kaslarının fonksiyonunun engellenmesi ve orta ve alt 1/3’e bir müdahale yapılmaması bazen doğal olmayan görüntülere yol açar. Bu nedenle, 50 yaş üzeri hastalarda botoksa ek olarak dolgu veya cerrahiyle amaçlanan sonuç elde edilebilir.

Terleme tedavisi ve Botox

Koltuk altı, kasık ve el terlemesinin giderilmesinde son derece etkilidir. Etki süresi kırışık tedavisinden daha uzun, yaklaşık 9 ay kadardır. Yaz dönemi öncesi yapılması fayda sağlar.

Migren tedavisi ve Botox

Şakak ve ense bölgelerindeki tetik noktalarına yapılan botox tedavisinin migren ağrısının yoğunluğunu ve atak sayısını azalttığı gösterilmiştir.