Karın Germe

Karın germe ameliyatı nedir?

Göbek deliği altında kalan sarkmış karın dokusunun alınarak kalan derinin gerilmesi ve yeni bir göbek deliği oluşturulmasıdır.

alt-karin-germeKarın germe ameliyatı öncesi nelere dikkat edilmelidir?

Aspirin ve kan sulandırıcılar ameliyattan en az 2 hafta önce kesilmelidir Sigara içen hastalar 4 hafta önce bırakmalıdır. Bırakmayanlarda karnın alt kısmında doku ölmeleri olabilir. Ailesinde emboli öyküsü, kalp hastalığı veya pıhtılaşma bozukluğu olanlar muhakkak belirtmelidir.

Karın germe ameliyatı sonrası hasta için nasıldır?

Karın germe ameliyatında genellikle doğum sonrası arası açılan karın kaslarına da müdahale edilerek yaklaştırılır. Karın derisi de gerilir. Bu nedenle hasta ameliyattan sonra “V” harfi şeklinde yatırılır ve korse giyer. İlk iki gün yürürken biraz öne eğik yürünür. Sonraki günlerde hızla toparlar. Yaklaşık 1- 2 hafta sonra işine dönebilir. Korse 3-4 hafta kullanılır.

Karın germe liposuctionla beraber yapılır mı?

Çoğunlukla uygun hastaysa zaten tercih edilir. Bel oyuntusunu belirginleştirmek için kullanılır.

Karın germe ve meme dikleştirme (“mommymakeover”)

Doğum ve emzirme sonrası sarkan memeler karın germe ameliyatı ile beraber dikleştirilir. İyileşme süreci karın germe ile aynıdır. Meme dikleştirmenin eklenmesi ağrıyı artırmaz.

Karın germe ameliyatından sonra ne gibi istenmeyen sonuçlar olabilir?

Yara iyileşmesi gecikmesi, karında sıvı birikmesi, enfeksiyon gibi her ameliyatta olabilecek problemler vardır. Bir de karın germe ameliyatında biz plastik cerrahların özellikle dikkat ettiği bazı hususlar vardır. Sigara içen hastalarda karnın alt kısmında doku ölmeleri, yara iyileşmesinde gecikme görülebilir. Obez hastalarda çok nadiren de olsa bacaktan akciğere veya başka organlara pıhtı atması olabilir. Bu nedenle ailede emboli ve pıhtılaşma bozukluğu öyküsü olup olmadığı önemlidir. Riski azaltma için hastalar varis çorabıyla ameliyata alınır.